Site-ul meu

Activităţi



1. Întâlnire de lucru - constituirea echipei de  implementare a proiectului – 15 iunie şi apoi lunar. Responsabil: coordonatorul proiectului. Resurse: hârtie. Descriere: Se  va constitui echipa de implementare a proiectului şi se vor stabili  responsabilităţile membrilor, calendarul desfăşurării activităţilor, conţinutul  site-ului şi materialele promoţionale dedicate proiectului. De asemenea se vor  stabili datele întâlnirilor lunare de lucru. Modalităţi de evaluare: analiza calendarului, a materialelor  realizate şi responsabilităţilor.

2. Achiziţionarea  consumabilelor şi a mijloacelor audio – vizuale - 1 iulie – 15 septembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului. Resurse: hârtie. Descriere: Echipa  de proiect va achiziţiona consumabilele şi mijloacele multimedia prin SEAP, cu  sprijinul partenerilor. Modalităţi  de evaluare: analiza documentelor de achiziţionare a materialelor.

3. Lansarea proiectului - 15 septembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului. Descriere: Cu ocazia deschiderii cursurilor  şcolare se va prezenta proiectul tuturor elevilor şi părinţilor. Modalităţi de evaluare: feed-back  din partea participanţilor.

4. Testarea interesului pentru  lectură - 15 – 20  septembrie (testarea iniţială); 10 – 15 decembrie 2010 (testarea finală). Responsabil: coordonatorul echipei,  cadrele didactice de la clasele din proiect Resurse: hârtie, laptop, imprimantă. Descriere: Echipa de elaborare, aplicare şi interpretare a  chestionarelor va  colabora pentru a testa elevii atât la începutul proiectului, cât şi la  sfârşitul lui. Se vor urmări inventarierea intereselor de lectură, atitudinea  elevilor faţă de lectură, interviu despre lectură, lista de verificare a  strategiilor de înţelegere a textului. Se vor distribui chestionare şi pentru  părinţi. Paşii urmaţi vor fi: elaborarea  chestionarelor; aplicarea lor  la elevii claselor III - VII; centralizarea chestionarelor; interpretarea lor; la sfârşitul proiectului,  compararea cu testele iniţiale; desprinderea şi publicarea concluziilor la sfârşitul proiectului. Modalităţi de evaluare: discutarea chestionarelor şi interpretarea lor.

5. Atelierul de lectură – se desfăşoară lunar în  septembrie, octombrie, noiembrie, decembrie. Responsabil: responsabilii pe nivel de clase Resurse: hârtie, bibliorafturi, dosare, laptop, imprimantă. Descriere: Fiecare clasă va avea un  biblioraft ce va conţine mapele tuturor elevilor; fiecare elev va avea: mapă,  fişă de evidenţă a lecturii, fişă de lectură, hârtie. Fiecare elev din clasă va  efectua, timp de 2 ore, o lectură sub îndrumarea dascălului clasei. La  începutul activităţii elevii vor preciza ce lectură vor citi. După finalizarea  lecturii elevii vor completa fişa de lectură şi cea de evidenţă a lecturii.  Activitatea se încheie prin prezentarea succintă a conţinutului lecturilor  efectuate, care pot fi urmate de discuţii. Între întâlnirile periodice elevii  vor efectua singuri acasă şi alte lecturi, completând în fişe. Pe rânduri de  clase, elevii care au citit cele mai multe lecturi vor fi premiaţi. Cărţile ce  vor fi citite vor putea fi împrumutate de la biblioteca şcolii sau a  bibliotecii judeţene pentru copii. La activităţi pot participa părinţi ai  copiilor. Se vor selecta citate despre lectură ce vor fi puse pe semnele de  carte. Modalităţi de evaluare: analiza  fişei de evidenţă a lecturii, evaluarea fişei de lectură.

6. Atelierul de scriere de cărţi  pentru copii – se desfăşoară lunar în  septembrie, octombrie, noiembrie, decembrie. Responsabil: responsabilii pe nivel de clase. Resurse: hârtie, laptop, imprimantă. Descriere: Fiecare  elev va elabora, timp de 2 ore, un text pe o anumită temă aleasă sub îndrumarea  dascălului. Cele mai bune texte vor fi incluse într-o culegere a clasei ce se  va tipări într-un număr de 25 de exemplare. Clasele de la acelaşi nivel îşi vor  schimba între ele cărţile, le vor citi şi evalua. Se vor selecta cele mai  reuşite texte incluse într-o cărticică ilustrată şi tipărită în 30 de  exemplare. Important este ca elevii să se obişnuiască cu scrisul şi să-şi  citească textele. Pe niveluri de clase se face o lansare a cărţii realizate la  care vor participa alţi elevi din proiect şi din şcoală. Cărţile elaborate vor  intra în biblioteca şcolii. La activităţi pot participa părinţi ai copiilor. Modalităţi de evaluare: culegerile de texte elaborate pe nivel de clase, fişă de feed-back.

7. Târgul de carte” - 15 septembrie - 8 decembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului, reprezentantul librăriei. Resurse: hârtie, carton A0. Descriere: În  fiecare clasă elevii se grupează după preferinţe  în 4 - 6 echipe. Iată în ce constă Târgul de carte:  fiecare echipă cumpără o carte de la o librărie şi  îşi aleg un nume de librărie; citesc individual cartea cumpărată potrivită  vârstei, mai puţin cunoscută de ceilalţi; realizează apoi un poster comun şi  fac pentru fiecare carte câte o reclamă; la prezentare, fiecare  încearcă să fie cât mai convingător;  elevii «circulă printre librării», citesc rezumatele cărţilor, analizează posterele şi îşi aleg apoi cinci cărţi pe care le-ar citi, în  ordine descrescătoare; la competiţia dintre librării, câştigă cea care a  acumulat un punctaj mai mare. În urma clasamentului  făcut de către observatori, pe baza unei fişe de clasament, se premiază cea mai bună librărie, realizată de către librăria  de la care s-au cumpărat cărţile. Toate posterele vor rămâne după prezentare pe  coridoarele şcolii, spre a fi citite şi de alţi copii din şcoală. La  prezentarea cărţilor şi premiere participă şi părinţii elevilor. Asociaţia  părinţilor va finanţa cărţile cumpărate de la librărie, precum şi premiile. Modalităţi de evaluare: postere, fişă  de evaluare, interviul participanţilor şi al elevilor implicaţi.

8. Anul „Vasile Alecsandri” - 1 octombrie - 30  noiembrie. Responsabil: coordonatorul  proiectului, cadrele didactice de la clasele din proiect. Resurse: hârtie, laptop, imprimantă. Descriere: Fiecare clasă de elevi implicată în proiect se va deplasa  la Biblioteca Judeţeană „Paul Iorgovici”, secţia pentru copii, unde se vor  purta discuţii despre viaţa şi opera lui Vasile Alecsandri, se va realiza o expoziţie cu desene ale copiilor ce ilustrează  unele poezii ale autorului şi se vor recita poezii din creaţia poetului. La activitate pot participa  părinţi ai copiilor. Modalităţi  de evaluare: fişă de feed-back.

9. „Cartea pentru copii” -luna noiembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului, responsabilii pe niveluri  de clase. Descriere: Un autor local  de carte pentru copii îşi va lansa o carte, iar elevii vor putea adresa  întrebări, vor putea discuta cu autorul şi vor putea achiziţiona cartea,  primind şi un autograf. La  activitate pot participa părinţi ai copiilor. Modalităţi de evaluare: colectarea impresiilor participanţilor,  fişă de feed-back.

10. "Zâmbet de copil” - octombrie – noiembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului, responsabilii pe niveluri  de clase. Resurse: hârtie, laptop,  imprimantă. Descriere: În realizarea  unui număr de revistă „Zâmbet de copil”, dedicat proiectului, se vor realiza  următorii paşi: adunarea  materialelor; selectarea lor; editarea revistei; tipărirea numărului;  distribuirea revistelor; culegerea impresiilor. Părinţi ai copiilor pot  participa cu articole la revistă. Modalităţi  de evaluare: analiza numărului de revistă,fişă de feed-back.

11. „Viaţa ca o poveste” - 15 septembrie – 15 decembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului, un actor al Teatrului „G.  A. Petculescu” Reşiţa. Descriere: Activitatea va avea următoarele etape: se va selecta un grup de 15 - 25 elevi;  săptămânal ei vor desfăşura activităţi de pregătire pentru punerea în scenă a  unei piese de teatru; prezentarea piesei de teatru la sfârşitul proiectului. Piesa  se va putea juca în şcolile din oraş, încasările din vânzarea biletelor putând  acoperi o parte din cheltuieli. Costumaţia şi decorurile se vor realiza cu  sprijinul directorului teatrului. Modalităţi  de evaluare: evaluarea interpretării, interviurile participanţilor,  înregistrarea spectacolului

12. „Multimedia” - 15 septembrie – 8 decembrie. Responsabil: cadrele didactice de la clasele din proiect. Resurse: laptop, videoproiector. Descriere: Activitatea va consta în citirea  unui text, vizionarea şi discutarea ecranizării după opera literară citită în  urma proiectării cu videoproiectorul şi laptopul. De asemenea, vor putea fi  vizionate interviuri filmate cu scriitori cunoscuţi, schiţe, piese de teatru  după opere studiate, filme didactice, precum şi a unor CD-uri multimedia ce  conţin: viaţa şi opera unor scriitori, filmuleţe ce prezintă locuri pe unde au  trăit, recitări celebre ale unor creaţii ale autorilor, texte literare puse pe  muzică. Modalităţi de evaluare: discuţii,  colectarea impresiilor, fişe de feed-back.

13. „Anticariat”noiembrie. Responsabil: cadrele didactice de la  clasele din proiect. Descriere: Elevii şi părinţii lor vor veni de acasă cu cărţi pe care doresc să le vândă.  Fiecare clasă va avea câte un stand de cărţi. Ei vor circula de la clasă la  clasă şi vor achiziţiona cărţi sau vor face schimb de cărţi. Tot cu această  ocazie se fac donaţii de cărţi pentru biblioteca clasei. Modalităţi de evaluare: fişă de feed-back,

14. "Carnavalul cărţii” – 15 decembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului. Resurse: laptop, videoproiector,  imprimantă, hârtie. Descriere: Paşii  desfăşurării activităţii: prezentarea succintă a proiectului, a activităţilor  şi a realizărilor; prezentarea piesei de teatru pregătită; concurs ce vizează  prezentarea unui personaj în costumaţia adecvată dintr-o carte citită pe  parcursul proiectului; acordarea de diplome de participare pentru cei implicaţi  în proiect, precum şi a unor diplome pentru merite deosebite. La activităţi pot participa  părinţi ai copiilor. Modalităţi  de evaluare: interviuri, discuţii, evaluarea interpretării şi a  costumelor.

Luni, 2024-12-23, 5:48 PM
Bine aţi venit Vizitator

Forma intrarii

Cautare

Calendar

«  Decembrie 2024  »
LnMrMrcJoiVnSaDm
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Arhiva materialelor

Sondajul nostru

Pe site-ul școlii aș dori să găsesc :
Total răspunsuri: 199

Mini-chat

Prietenii site-ului

Statistica


Total online: 1
Vizitatori: 1
Utilizatori: 0