1. Întâlnire de lucru - constituirea echipei de implementare a proiectului – 15 iunie şi apoi lunar. Responsabil: coordonatorul proiectului. Resurse: hârtie. Descriere: Se va constitui echipa de implementare a proiectului şi se vor stabili responsabilităţile membrilor, calendarul desfăşurării activităţilor, conţinutul site-ului şi materialele promoţionale dedicate proiectului. De asemenea se vor stabili datele întâlnirilor lunare de lucru. Modalităţi de evaluare: analiza calendarului, a materialelor realizate şi responsabilităţilor.
2. Achiziţionarea consumabilelor şi a mijloacelor audio – vizuale - 1 iulie – 15 septembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului. Resurse: hârtie. Descriere: Echipa de proiect va achiziţiona consumabilele şi mijloacele multimedia prin SEAP, cu sprijinul partenerilor. Modalităţi de evaluare: analiza documentelor de achiziţionare a materialelor.
3. Lansarea proiectului - 15 septembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului. Descriere: Cu ocazia deschiderii cursurilor şcolare se va prezenta proiectul tuturor elevilor şi părinţilor. Modalităţi de evaluare: feed-back din partea participanţilor.
4. Testarea interesului pentru lectură - 15 – 20 septembrie (testarea iniţială); 10 – 15 decembrie 2010 (testarea finală). Responsabil: coordonatorul echipei, cadrele didactice de la clasele din proiect Resurse: hârtie, laptop, imprimantă. Descriere: Echipa de elaborare, aplicare şi interpretare a chestionarelor va colabora pentru a testa elevii atât la începutul proiectului, cât şi la sfârşitul lui. Se vor urmări inventarierea intereselor de lectură, atitudinea elevilor faţă de lectură, interviu despre lectură, lista de verificare a strategiilor de înţelegere a textului. Se vor distribui chestionare şi pentru părinţi. Paşii urmaţi vor fi: elaborarea chestionarelor; aplicarea lor la elevii claselor III - VII; centralizarea chestionarelor; interpretarea lor; la sfârşitul proiectului, compararea cu testele iniţiale; desprinderea şi publicarea concluziilor la sfârşitul proiectului. Modalităţi de evaluare: discutarea chestionarelor şi interpretarea lor.
5. Atelierul de lectură – se desfăşoară lunar în septembrie, octombrie, noiembrie, decembrie. Responsabil: responsabilii pe nivel de clase Resurse: hârtie, bibliorafturi, dosare, laptop, imprimantă. Descriere: Fiecare clasă va avea un biblioraft ce va conţine mapele tuturor elevilor; fiecare elev va avea: mapă, fişă de evidenţă a lecturii, fişă de lectură, hârtie. Fiecare elev din clasă va efectua, timp de 2 ore, o lectură sub îndrumarea dascălului clasei. La începutul activităţii elevii vor preciza ce lectură vor citi. După finalizarea lecturii elevii vor completa fişa de lectură şi cea de evidenţă a lecturii. Activitatea se încheie prin prezentarea succintă a conţinutului lecturilor efectuate, care pot fi urmate de discuţii. Între întâlnirile periodice elevii vor efectua singuri acasă şi alte lecturi, completând în fişe. Pe rânduri de clase, elevii care au citit cele mai multe lecturi vor fi premiaţi. Cărţile ce vor fi citite vor putea fi împrumutate de la biblioteca şcolii sau a bibliotecii judeţene pentru copii. La activităţi pot participa părinţi ai copiilor. Se vor selecta citate despre lectură ce vor fi puse pe semnele de carte. Modalităţi de evaluare: analiza fişei de evidenţă a lecturii, evaluarea fişei de lectură.
6. Atelierul de scriere de cărţi pentru copii – se desfăşoară lunar în septembrie, octombrie, noiembrie, decembrie. Responsabil: responsabilii pe nivel de clase. Resurse: hârtie, laptop, imprimantă. Descriere: Fiecare elev va elabora, timp de 2 ore, un text pe o anumită temă aleasă sub îndrumarea dascălului. Cele mai bune texte vor fi incluse într-o culegere a clasei ce se va tipări într-un număr de 25 de exemplare. Clasele de la acelaşi nivel îşi vor schimba între ele cărţile, le vor citi şi evalua. Se vor selecta cele mai reuşite texte incluse într-o cărticică ilustrată şi tipărită în 30 de exemplare. Important este ca elevii să se obişnuiască cu scrisul şi să-şi citească textele. Pe niveluri de clase se face o lansare a cărţii realizate la care vor participa alţi elevi din proiect şi din şcoală. Cărţile elaborate vor intra în biblioteca şcolii. La activităţi pot participa părinţi ai copiilor. Modalităţi de evaluare: culegerile de texte elaborate pe nivel de clase, fişă de feed-back.
7. „Târgul de carte” - 15 septembrie - 8 decembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului, reprezentantul librăriei. Resurse: hârtie, carton A0. Descriere: În fiecare clasă elevii se grupează după preferinţe în 4 - 6 echipe. Iată în ce constă Târgul de carte: fiecare echipă cumpără o carte de la o librărie şi îşi aleg un nume de librărie; citesc individual cartea cumpărată potrivită vârstei, mai puţin cunoscută de ceilalţi; realizează apoi un poster comun şi fac pentru fiecare carte câte o reclamă; la prezentare, fiecare încearcă să fie cât mai convingător; elevii «circulă printre librării», citesc rezumatele cărţilor, analizează posterele şi îşi aleg apoi cinci cărţi pe care le-ar citi, în ordine descrescătoare; la competiţia dintre librării, câştigă cea care a acumulat un punctaj mai mare. În urma clasamentului făcut de către observatori, pe baza unei fişe de clasament, se premiază cea mai bună librărie, realizată de către librăria de la care s-au cumpărat cărţile. Toate posterele vor rămâne după prezentare pe coridoarele şcolii, spre a fi citite şi de alţi copii din şcoală. La prezentarea cărţilor şi premiere participă şi părinţii elevilor. Asociaţia părinţilor va finanţa cărţile cumpărate de la librărie, precum şi premiile. Modalităţi de evaluare: postere, fişă de evaluare, interviul participanţilor şi al elevilor implicaţi.
8. Anul „Vasile Alecsandri” - 1 octombrie - 30 noiembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului, cadrele didactice de la clasele din proiect. Resurse: hârtie, laptop, imprimantă. Descriere: Fiecare clasă de elevi implicată în proiect se va deplasa la Biblioteca Judeţeană „Paul Iorgovici”, secţia pentru copii, unde se vor purta discuţii despre viaţa şi opera lui Vasile Alecsandri, se va realiza o expoziţie cu desene ale copiilor ce ilustrează unele poezii ale autorului şi se vor recita poezii din creaţia poetului. La activitate pot participa părinţi ai copiilor. Modalităţi de evaluare: fişă de feed-back.
9. „Cartea pentru copii” -luna noiembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului, responsabilii pe niveluri de clase. Descriere: Un autor local de carte pentru copii îşi va lansa o carte, iar elevii vor putea adresa întrebări, vor putea discuta cu autorul şi vor putea achiziţiona cartea, primind şi un autograf. La activitate pot participa părinţi ai copiilor. Modalităţi de evaluare: colectarea impresiilor participanţilor, fişă de feed-back.
10. "Zâmbet de copil” - octombrie – noiembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului, responsabilii pe niveluri de clase. Resurse: hârtie, laptop, imprimantă. Descriere: În realizarea unui număr de revistă „Zâmbet de copil”, dedicat proiectului, se vor realiza următorii paşi: adunarea materialelor; selectarea lor; editarea revistei; tipărirea numărului; distribuirea revistelor; culegerea impresiilor. Părinţi ai copiilor pot participa cu articole la revistă. Modalităţi de evaluare: analiza numărului de revistă,fişă de feed-back.
11. „Viaţa ca o poveste” - 15 septembrie – 15 decembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului, un actor al Teatrului „G. A. Petculescu” Reşiţa. Descriere: Activitatea va avea următoarele etape: se va selecta un grup de 15 - 25 elevi; săptămânal ei vor desfăşura activităţi de pregătire pentru punerea în scenă a unei piese de teatru; prezentarea piesei de teatru la sfârşitul proiectului. Piesa se va putea juca în şcolile din oraş, încasările din vânzarea biletelor putând acoperi o parte din cheltuieli. Costumaţia şi decorurile se vor realiza cu sprijinul directorului teatrului. Modalităţi de evaluare: evaluarea interpretării, interviurile participanţilor, înregistrarea spectacolului
12. „Multimedia” - 15 septembrie – 8 decembrie. Responsabil: cadrele didactice de la clasele din proiect. Resurse: laptop, videoproiector. Descriere: Activitatea va consta în citirea unui text, vizionarea şi discutarea ecranizării după opera literară citită în urma proiectării cu videoproiectorul şi laptopul. De asemenea, vor putea fi vizionate interviuri filmate cu scriitori cunoscuţi, schiţe, piese de teatru după opere studiate, filme didactice, precum şi a unor CD-uri multimedia ce conţin: viaţa şi opera unor scriitori, filmuleţe ce prezintă locuri pe unde au trăit, recitări celebre ale unor creaţii ale autorilor, texte literare puse pe muzică. Modalităţi de evaluare: discuţii, colectarea impresiilor, fişe de feed-back.
13. „Anticariat” – noiembrie. Responsabil: cadrele didactice de la clasele din proiect. Descriere: Elevii şi părinţii lor vor veni de acasă cu cărţi pe care doresc să le vândă. Fiecare clasă va avea câte un stand de cărţi. Ei vor circula de la clasă la clasă şi vor achiziţiona cărţi sau vor face schimb de cărţi. Tot cu această ocazie se fac donaţii de cărţi pentru biblioteca clasei. Modalităţi de evaluare: fişă de feed-back,
14. "Carnavalul cărţii” – 15 decembrie. Responsabil: coordonatorul proiectului. Resurse: laptop, videoproiector, imprimantă, hârtie. Descriere: Paşii desfăşurării activităţii: prezentarea succintă a proiectului, a activităţilor şi a realizărilor; prezentarea piesei de teatru pregătită; concurs ce vizează prezentarea unui personaj în costumaţia adecvată dintr-o carte citită pe parcursul proiectului; acordarea de diplome de participare pentru cei implicaţi în proiect, precum şi a unor diplome pentru merite deosebite. La activităţi pot participa părinţi ai copiilor. Modalităţi de evaluare: interviuri, discuţii, evaluarea interpretării şi a costumelor.