Programul "Spaţii verzi”
FINANŢARE DIN PARTEA
MOL în colaborare cu FUNDAŢIA PENTRU PARTENERIAT
Componenta Spaţii verzi urbane
Proiect - GALERIE FOTO
Titlul proiectului : "Iubesc Natura, vreau să-i fiu prieten!"
Data de începere a proiectului:
10 aprilie 2010 Data de încheiere a proiectului:
01 iunie 2010
Bugetul proiectului: 13200 RON Suma
aprobată de MOL - FP: 8000 RON/ 63,6% din bugetul total
Coordonator proiect:
Nume : MAGHEŢ Prenume: GABRIELA
Loc de muncă: Şcoala cu cls.I-VIII Nr.8 Reşiţa
Funcţia:profesor biologie, membru în
Asociaţia Părinţilor
B.I./C.I. Seria KS Nr.233114
eliberat de Poliţia Reşiţa data 28.07.06
Domiciliul: localitatea Reşiţa judeţul
Caraş-Severin
Str.Făgăraşului bl.27 sc.C et.IV ap.10
Telefon: 0749263121 e-mail:
gabyilein@yahoo.com
Parteneri
1 Numele: Şcoala cu clasele
I-VIII NR.8, Reşiţa
Adresa de contact:Aleea Bazna nr.2, Reşiţa
Tipul organizaţiei: א Instituţie de învăţământ
Telefon: 0255218215; Fax:0255211202
E-mail:scoala8resita@yahoo.com Web:scoala8resita.110mb.com
Persoana de contact: director CRISTESCU SIMION
2 Numele: Primăria - Reşiţa
Adresa de contact: Piaţa 1 Decembrie nr.1A, Reşiţa, Caraş-Severin
Tipul organizaţiei: א Altele
Telefon: 0255/211692; 0255/210258 Fax:0255210258
E-mail:gospodarie@primariaresita.ro Web: primariaresita.ro
Persoana de contact: Burileanu Cornelia - 0748224968
3 Numele: Birou de arhitectură Ioana Mihăiescu –
TNA 308
Adresa de contact: Str. Ateneului, Bl.1, Sc 6, Ap.1 , Reşiţa, Caraş-Severin
Tipul organizaţiei: q ONG q Instituţie de învăţământ א Altele
Telefon: 0255217840 Fax:
E-mail: arhim@clicknet.ro Web:
Persoana de contact: Ioana Mihăescu - 0745253974
Descrierea proiectului
Modernizarea parcului
şcolar existent printr-o intervenţie neagresivă asupra mediului înconjurător cu
implicare activă a elevilor, părinţilor şi a comunităţii locale.
The modernization of the existing school
park by a non-aggressive intervention upon the environmental surroundings with
the active involvement of students, parents and local community.
1. Plantarea a peste 1200 de elemente de material săditor (flori,
arbuşti, arbori);
2. amplasarea a 18 piese de mobilier urban;
3. formarea atitudinii de respect faţă de mediu a elevilor şi
dezvoltarea unui comportament responsabil şi ecologic;
4. organizarea de grupe de lucru formate din elevi, părinţi şi
cadre didactice în vederea amenajării şi întreţinerii parcului.
De o
parte şi de alta a firului Râului Bârzava, în judeţul Caraş-Severin, într-o
zonă bogat deluroasă, Municipiul Reşiţa a materializat tot fondul construit pe
valea acestui râu. Deoarece dealurile împrejmuitoare prezintă posibilităţi de
alunecare, s-a construit strict în depresiune, pe o limbă îngustă şi lungă de
teren, care a condus la o densitate de locuire mare. Acest lucru a fost
realizat în defavoarea spaţiilor de acompaniament ale locuinţelor, numărul şi mărimea locurilor de joacă pentru
copii, dimensiunea şi distribuirea spaţiilor verzi. Reşiţa rămâne un spaţiu în
care industria este puternic implantată în inima oraşului şi în care frumuseţea
naturală, începe dincolo de porţile oraşului.
Politica
de tratare urbană a oraşului vizează amenajări de terenuri neocupate ca spaţii
verzi combinate cu spaţii de recreere sau spaţii joacă.
Suprafaţa
terenului pe care urmează să se intervină, pentru creşterea coordonatelor lui
funcţionale şi plastice cu efect educaţional, este de 750 mp. Spaţiul aflat în
curtea Şcolii cu clasele I-VIII nr. 8 Reşiţa, poate fi deopotrivă folosit după
amenajare, pe lângă beneficiarii direcţi ai lui şi de către comunitatea locală
aferentă.
Terenul
aparţine Primăriei Municipiului Reşiţa, iar intervenţiile care se vor opera pe
el au acceptul scris al acesteia. În prezent terenul acoperit cu iarbă nu
captează atenţia copiilor, această zonă fiind mai degrabă folosită în orele şi
zilele nededicate învăţământului de către locuitorii din imobilele aferente ca
şi promenadă pentru câini. Prin amenajarea acestui parc şcolar, dorim creşterea
atractivităţii arealului şcolii şi funcţionalizarea lui cu destinaţii de :
învăţământ (ore de consiliere, ore de ecologie, educaţie pentru mediu) şi
recreere (plimbări, relaxare, jocuri statice – şah, ţintar, internet wireless)
. De asemenea, parcul va reduce poluarea aerului şi poluarea fonică din jurul
şcolii. De prezenţa acestui spaţiu vor putea beneficia şi locuitorii zonei
(bunici şi copii), în zilele libere de învăţământ şcolar şi în perioada
vacanţelor. Prin implicarea copiilor la amenajarea spaţiului (fiecare va planta
măcar o floare ) şi întreţinerea acestuia, dorim şi sporirea gradului de
apartenenţă la sit.
Şcoala
funcţionează de 40 de ani, a format prin efortul şi abnegaţia cadrelor
didactice generaţii performante de copii, găzduieşte la studii 600 de elevi,
este implicată în scrierea de proiecte şi s-a alăturat Asociaţiei de Părinţi în
iniţiativa de abordare a acestui proiect. Ne aşteptăm la reuşita iniţiativei
noastre, care ar putea deveni un exemplu bun pentru comunitate. La finalizare,
parcul va avea peste 1200 de elemente de material săditor plantat, reprezentate
de arbori, arbuşti, plante agăţătoare, plante anuale. Numărul participanţilor-
grup ţintă vizat - implicaţi direct va fi de 600 de elevi şi Asociaţia de
părinţi (prin rotaţie). Serviciul Public Direcţia pentru Întreţinerea şi
Repararea Patrimoniului, Compartimentul de Proiecte Europene şi Relaţii
Internaţionale, domnul Primar Mihai Stepanescu, proiectant arhitect Ioana
Mihăiescu s-au implicat în scrierea proiectului şi întocmirea schiţelor, urmând
a continua colaborarea cu Asociaţia Părinţilor şi cu Şcoala cu cls. I-VIII
Nr.8, Reşiţa şi la reabilitarea propriu-zisă a parcului şcolar. Reabilitarea
spaţiului verde şi crearea acestui parc ar fi un rezultat remarcabil al activităţii
părinţilor, şcolii, Primăriei, în colaborare cu MOL România.
d. Evaluarea
rezultatelor:
1.
Modernizarea
parcului şcolar;
2.
Conştientizarea
celor 600 de elevi ai şcolii cu privire la problemele mediului şi necesitatea
unui comportament responsabil;
3.
Implicarea a 600 de
elevi, 50 de părinţi şi 5 angajaţi ai Primăriei Municipiului Reşiţa în
lucrările de amenajare şi întreţinere a parcului;
4.
Realizarea de
parteneriate între ASP 8 cu Primăria Reşiţa şi Şcoala cu clasele I-VIII Nr.8;
5.
Promovarea
activităţilor referitoare la parcul şcolar în media locală, site-ul şi revista
şcolii;
6.
Realizarea a 600 de
pliante şi 50 de afişe cu informaţii despre proiect
e. Descrierea modului de
implicare a comunităţii
Ø Conducerea
Asociaţiei Părinţilor, cu ajutorul diriginţilor, va aduce la cunoştinţa
părinţilor evenimentele proiectului solicitându-le implicarea.
Ø Membrii clubul „EcoΔClub”- vor antrena
elevii în realizarea de pliante cu informaţii despre proiect, pliante pe care
le vor împărţi locuitorilor oraşului.
Ø De asemenea, vom organiza un concurs de
afişe pe această temă iar pe cele mai reuşite le vom multiplica şi le vom
expune în diferite puncte ale oraşului.
Ø 15 martie marchează în Calendarul Ecologic
„Luna Pădurii”;cu această ocazie, vom organiza în parteneriat cu Agenţia de
Protecţie a Mediului activitatea „Să aducem Pădurea lângă noi” la care vom
invita mass-media locală, reprezentanţi ai Primăriei, pe domnul Primar,
Coordonatorul de Proiecte din cadrul I.S.J.-ului, ocazie cu care vom prezenta
proiectul nostru, făcându-l cunoscut întregii comunităţi.
Ø Informaţii despre proiect apoi imagini
şi informaţii despre activităţile derulate vor fi puse pe site-ul şcolii şi în
Revista „Zâmbet de Copil”.
Ø 1 iunie – inaugurarea parcului şcolar cu
participarea partenerilor, a reprezentanţilor comunităţii locale şi a
mass-mediei locale.
Ø Prezentarea proiectului şcolilor din oraş
prin organizarea de vizite în parc.
* Echipa de
proiect este constituită din reprezentanţi ai tuturor partenerilor:
- Asociaţia părinţilor: Codoşpan Iancu, Magheţ Gabriela, Coandă
Camelia;
- Şcoala cu cls. I-VIII Nr.8: Cristescu Simion, Simon Ana-Maria,
Ciurea Silviu;
- Primăria Reşiţa: Raluca Hollschwandner, Burileanu Cornelia;
- arhitect Mihăescu Ioana.